החוג לתקשורת

    University of Haifa

    Select your language

    שבעה תארי ד"ר בתקשורת הוענקו בטקס שנערך ביום רביעי ה- 18.5.2016

    בטקס שנערך במרכז הכרמל במעמד ראש עיריית חיפה מר יונה יהב, הוענקו תארי ד"ר בתקשורת לשבעה בוגרים של החוג. ואלו הם:

    ד"ר מתן אהרוני, בהנחיית פרופ' תמר כתריאל

    ד"ר רונית בלום, בהנחיית פרופ' יריב צפתי ופרופ' גבי וימן

    ד"ר נירית וייס-בלט, בהנחיית פרופ' גבי וימן ופרופ' שיזף רפאלי

    ד"ר חיים חגי, בהנחיית ד"ר אורן מאיירס ופרופ' תמר כתריאל

    ד"ר גרמאו מנגיסטו, בהנחיית פרופ' אלי אברהם

    ד"ר דנה מרקוביץ'-אלפסי, בהנחיית פרופ' יריב צפתי

    ד"ר ליאת פלדמן, בהנחיית פרופ' גבי וימן ופרופ' גוסטבו מש

    בשם כלל מקבלי התואר נשא דברים תלמיד החוג למן התואר הראשון שלו, גרמאו מנגיסטו. ואלה דבריו:

    חברי נשיאות נכבדים, חברי סגל אקדמי ומינהלי, חבר הנאמנים, אדוני ראש העיר חיפה, יונה יהב, בני משפחה וחברות וחברים יקרים, וכמובן, עמיתי מקבלי תואר דוקטור לפילוסופיה - ברכות, התואר הנכסף בידינו!

    קהל נכבד, הרשו לי לפתוח את דברי בסיפור אישי: נולדתי לאמי בליינאש גיטהון, זיכרונה לברכה, לאבי מלקמו מנגיסטו ייבדל לחיים ארוכים. בעבור הוריי הייתי כספת אנושית סודית, אשר בה הפקידו שנה אחר שנה משפט זהב אחד: הצמא הולך לבאר; החולה הולך לרופא, המאמין הולך לבית אלוהים ואנחנו – הולכים לירושלים. (יכול להיות שבאמהרית זה נשמע יותר טוב). מ­כל מקום, אפוא, הוריי האמינו כי בירושלים אגיע לכלל שלמות ולמיצוי הפוטנציאל האישי הגלום בי.

    והנה היום אני ניצב בפניכם גאה ומתרגש, יחד עם עמיתיי, מגשים את משאלת לב הוריי. הישגי האקדמי הצנוע הוא דוגמה למימוש חלום של משפחה ושל קהילה, אשר פיללו ופעלו במשך דורות רבים לשוב לארצם ולחיות בה בני-חורין.

    ההישגים האקדמיים של כולנו יחד ושל כל אחד מאיתנו לחוד, הם מימוש חזונה של אומה החותרת לבנות חברה נאורה ומתקדמת. בעצם, הישגנו האקדמי הוא ביטוי מובהק לשאיפתו הבלתי פוסקת של האדם ללמוד, לחקור ולגלות את עצמו ואת סביבתו.

    היום, כשאנו מתכנסים לחגוג את קבלת התואר, זו הזדמנות נפלאה להודות בשמי ובשם עמיתיי לאוּניבֶרסיטת חיפה, אשר יצרה את התנאים האופטימליים למימוש שאיפותינו. רכשנו ידע מדעי עדכני ומתקדם, המציב אותנו בחזית הקהילה האקדמית,התורמת להתפתחות החברה האנושית. רכשנו מקצועות במגוון תחומים, המאפשרים לנו למלא תפקידים משמעותיים בחברה.

    זכינו ללמוד את רזי המדעים והמקצועות ממורות וממורים מעולים. זכינו לליווי מקצועי מסור מצוות ההנהלה, המזכירות ומאנשי הרשות ללימודים מתקדמים.

    מלבד הכשרת דור חדש של חוקרים ואנשי מקצוע במגוון תחומים, אוניברסיטת חיפה לוקחת אחריות חברתית ודוגלת בהנגשת ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות מוחלשות בחברה. בכך היא תורמת תרומה משמעותית לצמצום פערי ידע והכנסה.

    יש עוד תחומים רבים שאוניברסיטת חיפה יכולה לחולל בהם מהפכה של ממש  ולשמש דוגמה ומופת לאקדמיה בישראל, תוך מתן מענה לשלוש שאלות מרכזיות: האם יש ייצוג הולם במקצועות היוקרתיים לכל הקבוצות המרכיבות את החברה? האם במהלך הלימודים הסטודנטים נחשפים  לידע אנושי מקיף ועשיר, ללא הטיה תרבותית? האם נעשה איזון הולם בין נכסי העבר לבין הידע העכשווי המשתנה תדיר?

    ועתה, עמיתיי הדוקטורים, הבה נדבר עלינו. היום אנחנו פורשים כנפים, יוצאים את שערי אקדמיה מצוידים בידע מדעי ומקצועי מתקדם. לכל אחד ואחת מאיתנו יש פוטנציאל למלא בעתיד הקרוב תפקיד משמעותי ומשפיע בתחום הכשרתו. הבה ניקח אחריות חברתית בכל תפקיד אשר נמלא.

    אם תפקידנו הכרעת דין, נדגול בקידום ערכים דמוקרטיים וזכויות אדם, נתרחק מדעה קדומה וממשפט איפה ואיפה בין אזרחי המדינה.

    אם מלאכתנו באמנות, לא נסתפק בשיקוף פני החברה, אלא נהווה את קולם של חסרי הקול, נטפח ערכים בונים ומועילים כגון אהבת אדם, ערבות וכבוד הדדי ונוקיע התנהגויות ותפיסות מזיקות, כמו גילויי אפליה וגזענות.

    אם נעסוק בכלכלה ובעסקים, נפעל לצמצום הפערים הסוציו-כלכליים הזועקים בחברה.

    בכל תפקיד אשר נמלא, ניקח אחריות חברתית ונפעל לפיתוח ישראל מתקדמת, נאורה ושוויונית יותר, אשר מאפשרת לכל אזרח - בלי הבדל דת, גזע, מין וגוון עור, לממש את הפוטנציאל הגלום בו.

    לבסוף, אני רוצה להודות בשמי ובשם עמיתיי לכל מי שהיה שותף  למסע המרתק והתובעני: המסע אל הדוקטורט. תודה למנחים ולמנחות מעוררי ההשראה, שהובלתם אותנו בדרך המלך במבוך האקדמי, מצעדינו הראשונים ועד קו הגמר. תודה לצוות מזכירות החוגים, לצוות הרשות ללימודים מתקדמים ולצוות הספרייה, על הליווי המקצועי, המיומן והמסור - בזכותכם המסע שלנו הפך לאפשרי.

    תודה לבני משפחותינו היקרים: על ההבנה והתמיכה, על הנשיאה בעול הבית ועל העמידה לצדנו גם ברגעי משבר ולחץ. ואלוהים יודע שלפעמים זה היה מלחיץ! אלמלא אהבתכם ותמיכתכם, לא היינו עומדים כאן היום ומגשימים חלום. 

    תודה.

    image001 jb 700

    Home_HE