החוג לתקשורת

    University of Haifa

    ליאת אביב, פרקטיקום (מ"א בתקשורת אסטרטגית) באייטם מדיה, 2016-17:
    ההתמחות ב"אייטם מדיה" היתה מעניינת ומועילה, יותר מכל קורס תיאורטי שהייתי לומדת, ואני שמחה שהתנסיתי בה. מעבר לכך שההתנסות עזרה לי להבין מהן הרוטינות וכלי העבודה היומיומיים, הבנתי מהו השינוי שעליי לבצע מחשיבה כאשת שיווק לחשיבה של יועצת תקשורת.
    היה מרתק לבקר באולפני טלוויזיה ואינטרנט לצורך צילום אייטמים והמדריכה שלי (יועצת תקשורת בכירה ומנוסה עם 16 שנות ניסיון בתחום) היתה מאוד מקצועית ועניינית. היא הסבירה לי כל דבר לעומק, והיתה סבלנית גם כשניסיונותיי לא ממש צלחו. היא נתנה לי פידבק על כל הצעה או מאמר דעה שכתבתי, והכל תמיד בנעימות, גם כשכבר הגענו לגרסה השישית... הפרקטיקום הוא יוזמה חשובה ומבורכת, ואני ממליצה עליו בחום, במיוחד לכל מי שמעוניין להכיר את התחום לפני הסבת מקצוע. כעת, אני יכולה לקבל החלטה מושכלת בעיניים פקוחות אם וכיצד להיכנס לתחום יחסי הציבורי ו/או לשלב אותו עם עבודתי הנוכחית כמנהלת תקשורת שיווקית.

    שי-לי מאור, פרקטיקום בדוברות עיריית חיפה, 2013-2014:

    ההתמחות במחלקת הדוברות של עיריית חיפה הייתה חוויה ייחודית וחיובית. כחלק מתחומי האחריות הרבים של המחלקה, הייתי אמונה על הכלבייה העירונית. נוכחתי לדעת שאין מודעות רבה בקרב תושבי העיר לקיומה של הכלבייה, ולכן המשימה העיקרית הייתה לשווק ולהפיץ את העובדה כי העירייה מתחזקת את אחת הכלביות המוצלחות והמושקעות במדינה. כחלק מההתמחות תפעלתי את עמוד הפייסבוק של הכלבייה, הייתי אחראית על צילום המקום והכלבים ובעיקר על יצירת קשרים עם גופים שונים בעיר, שיוכלו לסייע לנו בהעלאת המודעות לאימוץ הכלבים.

    מעבר לכלים שרכשתי במסגרת ההתמחות, שאני סמוכה ובטוחה שיעזרו לי במהלך חיפוש עבודה לאחר התואר, זכיתי לעבוד בצמוד לאנשים בעלי מודעות חברתית מאוד גבוהה. למדתי מה זה אומר להיות חלק מארגון, ויתרה מכך, למדתי מהצוות כיצד לנצל את הכלים שיש ברשות התקשורת לכיוונים חיוביים.

    אור שלו, פרקטיקום ב"רוח צפונית", רשת ב', 2013-2014:

    ההתנסות בתהליכי ההפקה, התחקיר והעריכה של תכנית האקטואליה השבועית "רוח צפונית" הייתה חוויה מלמדת ומאתגרת. התכנית עוסקת באקטואליה מחיפה והצפון בתחומים מגוונים: פוליטיקה מקומית, סביבה, תרבות, ספורט ועוד, ומשודרת בכל יום ראשון בשעה 22:00. ההכנה לתכנית מתחילה כמה ימים לפני השידור, כאשר צריך למצוא 5-3 נושאים שיכולים להתאים לשידור. לא פשוט למצוא נושאים מעניינים שקשורים לצפון, אך אחד הדברים שלמדתי בהתמחות שתמיד ישנם נושאים חשובים וראויים לשידור, והדרך להגיע אליהם היא ליצור "רשת" של מידע מקומי (עיתונות מקומית, פורומים, קבוצות בפייסבוק ועוד). השלב השני בהכנה לתכנית הוא ישיבת המערכת השבועית ביחד עם חיים א-דור (עורך ומגיש) ומשה פרלמן (מפיק), בישיבה מחליטים אלו נושאים ייכנסו לשידור, מי יהיו המרואיינים, מאילו גופים צריך לקחת תגובה, ומבצעים חלוקת תפקידים. התפקיד ממשיך גם בשידור עצמו, וכולל העלאת המרואיינים לשידור, תזמון יציאה לפרסומות, מבזק חצי ועוד. לאחר סיום התכנית, עורכים ישיבת סיכום קצרה (על כוסית ויסקי :-)), ומנסים להפיק לקחים מהשידור. מכיוון שמדובר בצוות קטן, התחושה היא של חלק חשוב מהצוות.

    ב"רוח צפונית" הקפדנו לעלות לשידור נושאים חשובים, שלא תמיד זוכים לחשיפה תקשורתית ברמה הארצית או המקומית, כך למשל עסקנו בתכנית לא מעט בנושאים סביבתיים (לדוגמא, השריפות בבתי זיקוק וביגור). היכולת לקחת נושא חשוב, שלעיתים אינו מקבל כלל חשיפת תקשורתית, ולהפוך אותו לאייטם מרכזי בתכנית, ללא כל לחצים של גורמים מבחוץ או מבפנים, מלמדת על חשיבות השידור הציבורי בכלל, והשידור הציבורי בפריפריה בפרט.

    לסיכום, אני מרגיש שלמדתי המון בהתמחות, ומבקש להודות על ההזדמנות הנהדרת לחיים ומשה, שלימדו אותי את עבודת העיתונות, ולא פחות חשוב, את חשיבות השידור הציבורי. 

    ליאור וישקרמן, המרכז הקליני הבין-תחומי, 2013-14:

    ההתמחות במערך השיווק והדוברות של המרכז הקליני הבין-תחומי של אוניברסיטת חיפה היתה עבורי חוויה מעשירה וחיובית.

    המרכז הקליני הבין-תחומי מעניק שירותי אבחון, ייעוץ, טיפול והדרכה, וכן יוזם סדנאות ופרוייקטים להתערבות בקהילה תוך מתן מענה לצרכים רלוונטיים.            

    מה שהוטל עליי לעשות במהלך ההתמחות הוא לשווק את הפעילויות של המרכז באמצעות עריכת הודעות אודות ימי עיון, כנסים ופעילויות של המרכז והפצתן לכלי התקשורת המקומיים וכן לגורמים נוספים הרלוונטיים לנושא.   

    כמו כן, ההתמחות כללה פרסום במדיה החברתית וסיוע בניהול אתר האינטרנט של המרכז. כך למשל, לשם פרסום אירוע מטעם המרכז הקליני היה מוטל עליי לבצע פרסום מקיף שכלל עריכת הודעות לעיתונות ואתרי אינטרנט, יצירת קשר עם אנשי מפתח בארגונים, פרסום במדיה החברתית וכן פרסום באתר האינטרנט של המרכז.         

    לסיכום, אני יכולה לומר שההתמחות במרכז הקליני, שכיום הפך למקום העבודה שלי, היתה משמעותית מאוד עבורי. למדתי רבות אודות פרסום, שיווק ועבודה עצמאית מול גורמים רלוונטיים. חשיבה יצירתית היא חלק בלתי נפרד מהעבודה כך שתמיד יש מקום לביטוי עצמי.
    ההתנסות בפרקטיקום היא חוויה מועילה, מעשירה ומגוונת ואין ספק כי זו הזדמנות נהדרת לקראת עולם העבודה.