ולד עוסק בתחום הניו-מדיה, קהילות וירטואליות, תקשורת מתווכת מחשב, חקר תוכן שמופק על-ידי משתמשים ואופן תפיסתו, וחקר השתתפות פוליטית באינטרנט ובפרט ברשתות חברתיות. עבודת הדוקטורט שלו, אשר נכתבת בהנחיית ד"ר רבקה ריב"ק וד"ר רועי דודזון, עוסקת במפתחי אפליקציות בישראל כמפיקי תוכן תרבותי. בחינה זו נעשית תוך התמקדות בתרבות הארגונית של המפתחים, סביבת העבודה, פרקטיקות העבודה המקובלות בתחום, ואופן תפיסתם של המפתחים את קהל היעד ואת המוצר. לולד תואר ראשון בתקשורת ממכללת עמק יזרעאל ותואר שני מאוניברסיטת תל-אביב. התזה במסגרת התואר השני עוסקת בשימושים השונים שנעשים ברשתות החברתיות בהתאם להשתייכות לקהילות שונות. ולד מלמד באקדמיה מספר קורסים מתודולוגים כמו גם קורסים בתחומי טכנולוגיות תקשורת ותרבות.