החוג לתקשורת

    University of Haifa

    פרופ' (אמריטה) תמר כתריאל

    תחומי ענייןאתנוגרפיה של תקשורת, תקשורת בין-תרבותית, גישות אנתרופולוגיות לחקר המדיה, תקשורת ואקטיביזם, רטוריקה של השיח הציבורי.

    טלפון: 04-824-9143

    דוא"ל: tamark@edu.haifa.ac.il

    חדר: בניין רבין 8037

    CV להורדה

    שעת קבלה: בתיאום מראש

    תמר כתריאל קיבלה דוקטורט מטעם החוג לתקשורת באוניברסיטת וושינגטון, סיאטל, בשנת 1983, עם התמחות בגישות אנתרופולוגיות לחקר התקשורת ועניין מיוחד בתקשורת בין-תרבותית וחקר השיח. מאז היא חברת סגל באוניברסיטת חיפה, ויש לה מינוי משותף בחוג לתקשורת ובפקולטה לחינוך. במהלך השנים, היא שמשה כפרופסורית אורחת במספר אוניברסיטאות בארה"ב, כולל אוניברסיטת פנסילבניה, אוניברסיטת טקסס באוסטין, אוניברסיטת נורת'ווסטרן, אוניברסיטת רטגרס  ואוניברסיטת הרווארד. מחקריה, שרובם עוסקים בדפוסי תקשורת בתרבות הישראלית, התפרסמו במגוון כתבי עת מקצועיים בתחום התקשורת, הסוציולינגויסטיקה, האנתרופולוגיה והחינוך.

     פרסומים

    Books

    Dialogic Moments: From Soul Talks to Talk Radio in Israeli Culture (Wayne State University Press, 2004);Performing the Past: A Study of Israeli Settlement Museums (Erlbaum, 1997); Communal Webs: Communication and Culture in Contemporary Israel(SUNY Press, 1991);Talking Straight: Dugri Speech in Israeli Sabra Culture (Cambridge University Press, 1986).

    וכן, מילות מפתח: דפוסי תרבות ותקשורת בישראל (הוצאת אוניברסיטת חיפה וזמורה ביתן, 1999).

    Selected articles

    Katriel, T. & N. Shavit (2013) “Speaking Out: Testimonial Rhetoric in Israeli Soldiers’ Dissent.” Versus: Quaderni di Studi Semiotici 116: 81-105.

    Katriel, T. (2012) “Analyzing the Social Life of Personal Experience Stories.” In J. Holstein & J.F. Gubrium, eds. Varieties of Narrative Analysis. London: Sage,pp. 273-291.

    Katriel, T. (2011) “Showing and Telling: Photography Exhibitions in Israeli Discourses of Dissent.” In E. Lehrer, C.E. Milton, & M. E. Patterson, eds.Curating Difficult Knowledge. Palgrave Macmillan, pp. 109-127.

    Katriel, T. & N. Shavit (2011) “Between Moral Activism and Archival Memory: The Testimonial Project of ‘Breaking the Silence’.” In O. Meyers, M. Neiger, & E. Zandberg, eds. On Media Memory. Palgrave Macmillan, pp. 77-87.

    Katriel, T. (2009) "Soldiers as Witnesses: Inscribing Narratives of Occupation in Israeli Popular Memory". In M. Keren & H. Herwig, eds. War Memory and Popular Culture. McFarland Publishers, pp. 150-165.

    Katriel, T. (2001) "'From Shore to Shore': The Holocaust, Clandestine Immigration and Israeli HeritageMuseums". In B. Zelizer, ed. The Holocaust and Visual Culture. Rutgers University Press, pp. 198-211.

    Katriel, T. (1999) "Rethinking the Terms of Social Interaction". Research on Language and Social Interaction, 32 (1& 2): 85-101.

    Katriel, T.  (1995) "From 'Context' to 'Contexts' in Intercultural Communication Research." In International and Intercultural Communication Annual 19: 271-284.

    Katriel, T. (1993) "'Lefargen': A Study in Israeli Semantics of Social Relations." Research on Language and Social Interaction 26(1):31-53.

    Katriel, T.. & Farrell, T. (1991), "Scrapbooks as Cultural Texts: An American Art of Memory." Text and Performance Quarterly 11:1-16.

    Katriel, T. (1987) "Rhetoric in Flames: Fire Inscriptions in Israeli Youth Movement Ceremonials.”The Quarterly Journal of Speech (73), 444-459.

    Katriel, T. & G. Philipsen (1981) "'What We Need is Communication': 'Communication' as a Cultural Category in some American Speech." Communication Monographs (48), 301-317.

    שאלות ותשובות

    אם היית יכול/ה לתת לסטודנטים שלך רק פריט אחד לקריאה, באיזה ספר או מאמר היית בוחר/ת?
    ספרו של גופמן "הצגת העצמי בחיי יומיום"

    על איזו טכנולוגיה לא היית בשום פנים ואופן מוותר/ת?
    אינטרנט

    מהו הספר שאת/ה חוזר/ת אליו הכי הרבה?
    ספרו של ויקטור טרנר על התהליך הטקסי

    באילו תכניות טלוויזיה את/ה צופה במיוחד?
    לונדון וקירשנבאום, מבט שני, עובדה

    אם היית יכול/ה לחזור אחורה ולקחת קורס שלא לקחת בתקופת לימודיך, איזה קורס היית לוקח/ת?
    קורס על מדיה חדשה

    מהו הדבר הכי חשוב שלמדת מהסטודנטים שלך?
    לא להתייחס לדברים כמובנים מאליהם