החוג לתקשורת

    University of Haifa

    Select your language

    סמינר מחלקתי, פרופ' נורית גוטמן, 25.12.12: גישות השפעה בקמפיינים בנושא בטיחות בדרכים

    כותרת: בין תמונות זוועה, הומור, ופניה להיגיון: גישות השפעה בקמפיינים תקשורתיים בנושא בטיחות בדרכים

    מרצה: פרופ' נורית גוטמן, החוג לתקשורת, אוניברסיטת ת"א

    תאריך: 25.12.2012

    שעה: 12:15-13:45

    חדר:

     

    תקציר:

    הצגת תמונות זוועה בקמפיינים תקשורתיים בבטיחות בדרכים מתקבלים כמעט בהכנעה על ידי הציבור כצורך הכרחי כדי להשפיע על אנשים לנהוג בצורה שאינה מסכנת את עצמם או אחרים. אולם מסתבר שמכלול האסטרטגיות בהן מנסים להשפיע על הציבור הוא מגוון, למרות שהשימוש בטקטיקות של "שוק" ואיומים בהקשר למוות ופציעה חמורה נתפס כדומיננטי ביותר. אחת הסוגיות בהן עוסק המחקר מתייחסת לבסיס התיאורטי של הגישות השונות, וסוגיה נוספת היא האם ניתן למצוא תובנות תיאורטיות בפרקטיקות בהן נעשה שימוש בפועל. בהרצאה אציג חלק מהגישות שנמצאו במחקר שבדק חומרים מכ 90 קמפיינים תקשורתיים מ 28 ארצות, ואדון גם בהיבטים האתיים של השימוש בטקטיקות השונות וגישות המתבססות על נורמות חברתיות חיוביות והקשרים בין תקשורת בבטיחות בדרכים לתחומים אחרים.

    Home_HE