ד"ר נחמה לואיס-פרסקי

תחומי ענייןתקשורת בריאות, שכנוע, השפעות מדיה ומסרים, קמפיינים.

טלפון: 04-8249283

דוא"ל: nlewis@com.haifa.ac.il

חדר: בניין רבין 8035

שעות קבלה:  יום ב' 13-14

CV להורדה

נחמה לואיס-פרסקי היא בעלת תואר ראשון (2002) ושני (2006) מהאוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני (2008) ותואר דוקטור (2010) מביה"ס לתקשורת ע"ש אננברג באוניברסיטת פנסילבניה. תחומי המחקר שלה מתמקדים בתקשורת בריאות, עיצוב מסרים והשפעות קמפיינים ושכנוע. מאמריה פורסמו בכתבי עת מובילים בתקשורת, ביניהם  The Journal of Health Communication, Health Communication וכן ב-Journal of Applied Social Psychology וב-Patient Education and Counseling

ד"ר לואיס-פרסקי מלמדת את הקורסים שכנוע: תיאוריה ומחקר; מבוא לתקשורת בריאותית; מבוא לקמפיינים תקשורתייםהערכת קמפיינים.

Selected Publications:                   

Lewis, N., & Sznitman, S. (2019). Engagement with medical cannabis information from online and mass media sources: Is it related to medical cannabis attitudes and support for legalization? International Journal of Drug Policy, Special Issue on ‘Online Data and Methods” (epub ahead of print). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30799152

Lewis, N., Pelled, A., & Tal-Or, N. (2019). The effect of exposure to thin models and digital modification disclaimers on women’s body satisfaction. International Journal of Psychology. (epub ahead of print). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30779351                    

Sznitman, S. R., & Lewis, N. (2018). Examining effects of medical cannabis narratives on beliefs, attitudes, and intentions related to recreational cannabis: A web-based randomized experiment. Drug and Alcohol Dependence. 1(186), 219-225. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29471226/

Cheng, Y., Ahn, J., Martinez, L., S., & Lewis, N. (2017). A cross-comparative survey of information seeking and scanning about drug-related sources and topics among U.S. and Israeli college students. Journal of Health Communication, 22(8), 692-701. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28759320

Lewis, N., Martinez, L, & Carmel, O. (2017). Measures of information seeking: A validation study in the context of nonmedical drug use behaviors. Communication Methods and Measures, 11(4), 266-288. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/19312458.2017.1326021

Lewis, N., & Sznitman, S. (2017). You brought it on yourself: The joint effects of message type, stigma and responsibility attribution on attitudes toward medical cannabis. Journal of Communication, 67(2), 181-202. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/jcom.12287

Martinez, L., & Lewis, N. (2016). The moderated influence of perceived behavioral control on intentions among the general U.S. population: Implications for public communication campaigns. Journal of Health Communication, 21(9), 1000-1015. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27565188

Lewis, N., Martinez, L., Agbarya, A., & Piatok-Vaisman, T. (2016). Examining patterns and motivations for drug-related information seeking and scanning behavior: A cross-national comparison of American and Israeli college students, Communication Quarterly, 64(2), 145-172. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01463373.2015.1103282?scroll=top&needAccess=true&journalCode=rcqu20

Martinez, L, & Lewis, N. (2016). A mediation model to explain the effects of information seeking from media and interpersonal sources on young adults' intention to use marijuana. International Journal of Communication, 10, 1-24. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/4402/1622

Gibson, L., Freres, D., Tan, A., Lewis, N., Martinez, L. S., & Hornik, R. C. (2016). Non-medical information seeking amid conflicting health information: Negative and positive effects on prostate cancer screening. Health Communication, 31(4), 417-424. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4703373/

Lewis, N., Sznitman, S., & Broitman, D. (2015). A framing analysis of medical cannabis in Israeli newspaper coverage. Science Communication, 37(6), 675-702. https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1075547015608507

Lewis, N. (2015). Examining normative influence in persuasive health messages: The moderating role of identification with other parents. International Journal of Communication, 9, 3000-3019. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/3669

Sznitman, S. R., & Lewis, N. (2015). Is cannabis an illegal drug or a medicine? A quantitative framing analysis of Israeli newspaper coverage. International Journal of Drug Policy, 26(5), 446-452. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25661483

Moldovan-Johnson, M., Martinez, L. S., Lewis, N., Freres, D., & Hornik, R. (2014). The role of patient clinician information engagement and information seeking from nonmedical sources in fruit and vegetable intake among cancer patients. Journal of Health Communication, 29(10), 974-983. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4250474/

Lewis, N., & Martinez, L. S. (2014). Does the number of cancer patients’ close social ties affect cancer-related information seeking through communication efficacy? Testing a mediation model. Journal of Health Communication, 19(9), 1076-1097. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4242844/

Lewis, N. (2013) Priming effects of perceived norms on behavioral intention through observability. Journal of Applied Social Psychology, 43, E97-E108. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/jasp.12038

Ramirez, A.S., Freres, D., Martinez, L.M., Lewis, N., Bourgoin, A., Kelly, B., Lee, C.J., Nagler, R., Schwartz, J. S., Hornik, R. C. (2013). Information seeking from media and family/friends increases the likelihood of engaging in healthy lifestyle. Journal of Health Communication, 18(5), 527-542. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4254799/

Lee, C. J., Ramirez, S., Lewis, N., Gray, S. W., & Hornik, R. C. (2012). Looking beyond the internet: Examining socioeconomic inequalities in cancer information seeking among cancer patients. Health Communication, 27(8), 806-817. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22356137

Lewis, N., Martinez, L. S., Freres, D., Schwartz, J. S., Armstrong, K., Gray, S. W., Fraze, T., Nagler, R., Bourgoin, A., & Hornik, R. C. (2012). Information seeking from media and family and friends increases fruit and vegetable consumption among cancer patients. Health Communication, 27(4), 380-388. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21932985

Lee, C. J., Gray, S. W., & Lewis, N. (2010) Internet use leads cancer patients to be active health care consumers. Patient Education and Counseling, 81(1), 723-734. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20889279

Lewis, N., Gray, S. W., Freres, D., & Hornik, R. C. (2009). Cross source engagement with cancer-related information and its impact on doctor-patient relations.  Health Communication, 24(8), 723-734. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2950967/

Martinez, L. S., & Lewis, N. (2009). The role of direct-to-consumer advertising in shaping public opinion surrounding prescription drug use to treat depression or anxiety in youth. Journal of Health Communication, 14(3), 246-261. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10810730902805820?mobileUi=0&journalCode=uhcm20

Annenberg Media Exposure Research Group: Arnold, A. K., Bigman, C., Brechman, J., Fishman, J., Lee, C., Lewis, N., Martinez, L., Verrochi, N., Wainwright, D., & Fishbein, M. (2008). Linking measures of media exposure to sexual cognitions and behaviors: A review. Communication Methods and Measures, 2(Issues 1 and 2), 23-42. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/19312450802063180?scroll=top&needAccess=true&journalCode=hcms20

שאלות ותשובות

אם היית יכול/ה לתת לסטודנטים שלך רק פריט אחד לקריאה, באיזה ספר או מאמר היית בוחר/ת?

"המדריך לשכנוע", של Dillard & Pfau הוא מקור מעולה לחוקרי תקשורת שמשתמשים בתיאוריות מפסיכולוגיה חברתית במחקריהם. כמו כן, הספר סוקר מגוון רחב של גישות בתחום השכנוע.

על איזו טכנולוגיה לא היית בשום פנים ואופן מוותר/ת?

האינטרנט – כלי חשוב למחקר, אך גם שימושי לחיפוש ואיתור עובדות משעשעות.

מהו הספר שאת/ה חוזר/ת אליו הכי הרבה?

"בדם קר" של טרומן קפוטה, ורוב ספריו של ג'ון אופדיק, בייחוד סדרת "הארנב".

באילו תכניות טלוויזיה את/ה צופה במיוחד?

הסדרות האהובות עליהן הן "מד-מן", "שובר שורות" ו- "בית הקלפים".

אם היית יכול/ה לחזור אחורה ולקחת קורס שלא לקחת בתקופת לימודיך, איזה קורס היית לוקח/ת?

הייתי לוקחת את הקורס של Joe Turow על פרסום וחברה, וקורסים העוסקים בפסיכולוגיה לא-רגילה.

מהו הדבר הכי חשוב שלמדת מהסטודנטים שלך?

הסטודנטים שלי מפתיעים אותי לעיתים קרובות, וגורמים לי לבחון מחדש תיאוריה או בעיה שחשבתי שכבר פיצחתי.

 

החוג לתקשורת, אוניברסיטת חיפה | כתובת החוג: חדר 8034, בניין רבין, אוניברסיטת חיפה, חיפה 3498838| טלפון: 04-8249283 | פקס: 04-8249120 | מייל: nnathan@univ.haifa.ac.il

© COPYRIGHT צוות מחשוב מדעי החברה 2020. DESIGN & DEVELOPMENT BY FACULTY OF SOCIAL SCIENCE