פרופ' יריב צפתי

 

תחומי ענייןתקשורת פוליטית, אמון בתקשורת, השפעות התקשורת

טלפון: 04-824-0012

דוא"ל: ytsfati@com.haifa.ac.il

חדר: בניין רבין 8034 א'

שעות קבלה: בתיאום מראש

CV להורדה

יריב צפתי למד לב"א (1997) ולמ"א (1999) באוניברסיטת חיפה. את הדוקטורט הוא קיבל מבית הספר אננברג לתקשורת באוניברסיטת פנסילבניה (2001). הוא מלמד קורסים העוסקים בהשפעות התקשורת, תקשורת פוליטית ושיטות מחקר. מחקריו מתמקדים בהיבטים נרחבים של דעת קהל, בעיקר באמון הקהל בתקשורת, תפיסות השפעותיה על הקהל, וקמפיינים פוליטיים והשפעותיהם. הוא שימש כיו"ר סקציית התקשורת הפוליטית באגודה הבינלאומית לתקשורת (ICA), כעורך בכתב העת International Journal of Public Opinion Research וכעורך-חבר בכתב העת Journal of Communication. מחקריו זכו למימון מהקרן הלאומית למדעים, הקרן הישראלית-גרמנית, וקרנות נוספות. מאמריו הופיעו בכתבי עת מובילים בתחום התקשורת.

Google Scholar

academia.edu

Researchgate

פרסומים נבחרים

Tsfati, Y., & Dvir Gvirsman, S. (2018). Silencing Fellow Citizens: Conceptualization, Measurement and Validation of a Scale for Measuring the Belief in the Importance of Actively Silencing OthersInternational Journal of Public Opinion Research, 30, 391-419.

Tal Or, N., & Tsfati, Y. (2018) Does the co-viewing of sexual material affect rape myth acceptance? The role of the co-viewer's reactions and genderCommunication Research, 45(4), 577-602.

Tsfati, Y. & Nir, L. (2017). Framing and Argumentation: Two Pathways from Selective Exposure to Political Polarization. International Journal of Communication, 11, 301-322.

Tal-Or, N., & Tsfati, Y. (2016). When Arabs and Jews watch TV together: The joint effect of the content and context of communication on reducing prejudiceJournal of Communication, 66 (4), 646-668.

Tsfati, Y. (2016). A new measure for the tendency to select ideologically congruent political information: Scale development and validationInternational Journal of Communication, 10, 200-225.

Tsfati Y., Stroud, N. J., & Chotiner, A. (2014). Exposure to ideological news and perceived opinion climate: Testing the media effects component of spiral-of-silence in a fragmented media landscapeThe International Journal of Press/Politics, 19(1), 13-23

Tsfati, Y., Arieli, G. (2013). Individual and contextual correlates of trust in media across 44 countries. Communication Research

Waismel-Manor, I. & Tsfati, Y. (2011).Why do better looking congresspersons receive more television coveragePolitical Communication28 (4), 440-463.

Tsfati, Y. (2010) Online news exposure and trust in the mainstream media - Exploring possible associationsAmerican Behavioral Scientist, 54, 22-42

Tsfati, Y., Cohen, J. & Gunther, A. C. (2010) The influence of presumed media influence on news about science and scientists, Science Communication, 33, 143-166.

Tal Or, N., Cohen, J., Tsfati, Y., & Gunther, A. C. (2010 .(Testing causal direction in the influence of presumed media influence.Communication Resarch 37, 801-824.

Tal Or, N., Tsfati, Y., & Gunther, A. C. (2009). The influence of presumed media influence: Origins and implications of the third-person perception. In Nabi, R., & Oliver, M. B. (Eds). The Sage Handbook of Media Processes and Effects (pp. 99-112).Thousand Oaks, CA: Sage.  

Cohen, J., & Tsfati, Y. (2009). The influence of presumed media influence on strategic voting. Communication Research, 36, 359-378.

Tsfati, Y., & Livio, O. (2008). Exploring journalists' perceptions of media impact. Journalism and Mass Communication Quarterly, 85 (1),113-130.

Gunther., A. C., Perloff, R. M., & Tsfati, Y. (2008) Public opinion and the third person effect. In Donsbach, W., & Traugott, M. (Eds.) The Sage handbook of public opinion research. Thousand Oaks, CA: Sage, 184-191.  

Cohen, J., Tsfati, Y., & Sheafer, T. (2008) The influence of presumed media influence in politics: Do politicians' perceptions of media power matter? Public Opinion Quarterly, 72, 331-344.

Tsfati, Y. (2007). Hostile media perceptions, presumed media influence and minority alienation: The case of Arabs in Israel. Journal of Communication, 57(4), 632-651.

Tsfati, Y., & Peri, Y. (2006). Mainstream media skepticism and exposure to extra-national and sectorial news media: The case of Israel. Mass Communication & Society 9 (2), pp. 165 -187.

Tsfati, Y., Meyers, O. & Peri, Y. (2006). What is good journalism? Comparing Israeli public and journalists' perceptions. Journalism (2), pp. 153-174.

Tsfati, Y. & Cappella, J. N. (2005). Why do people watch news they do not trust: Need for cognition as a moderator in the association between news media skepticism and exposure. Media Psychology 7 (3), pp. 251-272.

Tsfati, Y. (2004). Exploring possible correlates of journalists' perceptions of audience trust. Journalism and Mass Communication Quarterly 81 (2), pp. 274-291.

Tsfati, Y. & Cohen, J. (2003).On the effect of the "third person effect": Perceived influence of media coverage and residential mobility intentions.Journal of Communication 53 (4), pp. 711-727

Tsfati, Y. & Cappella, J. N. (2003). Do people watch what they do not trust? Exploring the association between news media skepticism and exposure. Communication Research 30 (5), pp. 504-529

Tsfati, Y. (2003). Does audience skepticism of the media matters in agenda setting? Journal of Broadcasting and Electronic Media 47 (2), pp. 157 - 176.

שאלות ותשובות

אם היית יכול/ה לתת לסטודנטים שלך רק פריט אחד לקריאה, באיזה ספר או מאמר היית בוחר/ת?

ככל הנראה המאמר "tuning in tuning out" של רוברט פאטנם. מאמר שהוא גם תרגיל אנליטי שמפתח את החשיבה, גם כתוב למופת, כסיפור בלשי מותח, וגם, למרות גילו הצעיר, הפרה מאוד את החשיבה והמחקר בתחום השפעות התקשורת והתקשורת הפוליטית.

עם איזה חוקר או חוקרת תקשורת היית שמח/ה לשתות כוס קפה?

לא יודע אם לכוס קפה, אבל הייתי מאוד שמח לפגוש את פול לזרספלד. מדובר באדם שהשפיע השפעה עצומה על חקר התקשורת. הביוגרפיה שלו, כמו גם קריאת עבודותיו, יוצרת רושם חזק שמדובר באדם חריף, רחב אופקים, וחכם.

על איזו טכנולוגיה לא היית בשום פנים ואופן מוותר/ת?

כחוקר תקשורת - על המחשב. כהורה - על ה- Ipad

מהו הספר שאת/ה חוזר/ת אליו הכי הרבה?

הספר שקראתי הכי הרבה פעמים הוא מאה שנות בדידות. ספרים חדשים יחסית שנראה לי שיצטרפו לרשימה הם סיפור על אהבה וחושך, כפרה, וההרפתקאות המדהימות של קאווליר וקליי.

בתחום המחקר אני מוצא את עצמי חוזר שוב ושוב ל Deciding What's News של גאנס ולספרים בסטטיסטיקה.

באילו תכניות טלוויזיה את/ה צופה במיוחד?

חדשות, ואם יש זמן אז קצרים ושידורים חוזרים של סיינפלד.

אם היית יכול/ה לחזור אחורה ולקחת קורס שלא לקחת בתקופת לימודיך, איזה קורס היית לוקח/ת?

קורסים של קרולין מרווין ושל ברבי זליצר

מהו הדבר הכי חשוב שלמדת מהסטודנטים שלך?

שלפעמים דווקא מי שמסתכל מהצד על בעיה מחקרית, מי שיחסית מנותק ממנה, הוא זה שייתן את התובנות החשובות ביותר בדרך לפתרונה.

 

החוג לתקשורת, אוניברסיטת חיפה | כתובת החוג: חדר 8034, בניין רבין, אוניברסיטת חיפה, חיפה 3498838| טלפון: 04-8249283 | פקס: 04-8249120 | מייל: nnathan@univ.haifa.ac.il

© COPYRIGHT צוות מחשוב מדעי החברה 2020. DESIGN & DEVELOPMENT BY FACULTY OF SOCIAL SCIENCE