החוג לתקשורת

    University of Haifa

    Select your language

    מתקשרים 2014, הכנס ה-11 לתלמידי מחקר בתקשורת התקיים באוניברסיטת חיפה ב-21.12.14

    מתקשרים, הכנס ה-11 לתלמידי מחקר בתקשורת, ע"ש מארק ביאנו ז"ל, התקיים ביום ראשון ה-21.12.14 באוניברסיטת חיפה. מארק ביאנו היה סטודנט מחקר מצטיין בחוג לתקשורת, מתרגל אהוב בחוג וכתב ב"חדשות חיפה בכבלים". מארק נרצח בפיגוע במסעדת מקסים באוקטובר 2003 יחד עם אשתו, נעמי.

    במהלך הכנס הוענקו על-ידי חברת "יפעת מידע תקשורתי" בפעם הראשונה פרסי "יפעת" ע"ש מארק ביאנו לעבודות מצטיינות מבין אלו שהוגשו לכנס. בנוסף, העניקה עיריית חיפה בפעם הראשונה את פרסי חיפה לתקשורת ע"ש מארק ביאנו לתלמידי תואר שני מצטיינים מהחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה (צילומים מהכנס).

    את הפרס השני מפרסי יפעת ע"ס 2,000 ₪ לכל זוכה חלקו שתי סטודנטיות למ"א בחוג שלנו:

    גב' טניה פאיטוק-וייסמן זכתה בפרס על ההגשה "השפעות דיסוננס שניוני על שכנוע נרטיבי בהתמודדות עם סרטן הריאות",  המבוססת על עבודת התזה שלה הנכתבת בהדרכת פרופ' יוני כהן. שופטי העבודה שיבחו את ההיגיון הפנימי החזק שמנחה את ההגשה, את הכתיבה הבהירה ואת האינטגרציה החשובה שהיא מציעה בין ספרויות מחקר שונות.

    גב' אילת פלד זכתה בפרס על ההגשה "לסבול את האחר: חשיפה צולבת בעידן החדש של המדיה האידאולוגיים", המבוססת על עבודת התזה שלה שנכתבה בהנחיית פרופ' יריב צפתי. שופטי העבודה שיבחו את התרומה המשמעותית של העבודה לתחום מחקר החשיפה לכלי תקשורת אידיאולוגיים ומגזריים, את השימוש המצוין שהיא עושה במגוון של מתודולוגיות ואת הניתוח המורכב של הממצאים. 

    בפרס הראשון ע"ס 3,000 ₪ זכה מר גיא אסל, מהמחלקה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטה העברית על ההגשה "קליפים של מעבר: התפקיד של הוידאו בטקסים של מעברי חיים", המבוססת על עבודת התזה שלו הנכתבת בהנחיית פרופ' מנחם בלונדהיים. שופטי העבודה שיבחו את החדשנות והייחודיות של ההגשה העוסקת בשאלות מרכזיות לגבי הממשק שבין תרבות ותקשורת, תוך חשיבה רעננה ומאתגרת על קטגוריות יסוד בניתוח תופעות ריטואליות. עוד ציינו השופטים כי לעבודה תוכל להיות תרומה משמעותית להבנה של תפקיד טכנולוגיות צילום דיגיטליות בתרבות העכשווית.

    פרס חיפה לתקשורת:

    הפרסים ע"ס 3,300 ₪ כל אחד הוענקו לשלושה סטודנטים:

    הגר בוחבוט. הגר היא סטודנטית מצטיינת בתכנית המ"א המחקרית ומתרגלת בחוג. להגר יש רקע עשיר של פעילות ציבורית הכוללת שנת שירות במעון לנערות במצבי קיצון והפקה בהתנדבות של מגזין "פריזמה" לנוער להט"בי. בתחום המקצועי-תקשורתי, הגר עורכת את אתר הסטודנטים "ספירלה" של מכללת ספיר וכותבת ביקורות טלוויזיה לאתר "עכבר העיר".

    אלונה צירולניקוב – אלונה, תושבת חיפה, היא סטודנטית מצטיינת בתכנית המ"א המחקרית ומתרגלת בחוג. אלונה משתתפת בפרויקט של המכינה האקדמית באונ' חיפה להנגשת השכלה גבוהה לבני מיעוטים במסגרתו היא חונכת סטודנטים בקורסי חובה באנגלית. בשלוש השנים האחרונות אלונה היא גם מתאמת תכנית הפרקטיקום של התואר הראשון, המסייעת לקשור בין  ארגוני תקשורת לסטודנטים המתעניינים בהכשרה מקצועית מעשית. נסיונה המקצועי של אלונה כולל עבודה במשרדי הפרסום JWT ו"סקטורס".  כיום, אלונה מועסקת פלנרית מיתוג ואסטרטגיה במספר פרויקטים.

    לאון קמלמן –  לאון, תושב חיפה, הוא בוגר מצטיין של תכנית המ"א בתקשורת אסטרטגית ויח"צ. פרויקט הסיום של לאון בתכנית התמקד בקידום ושיווק של הצגת תיאטרון ששחקניה הם בעלי מוגבלות שכלית והתפתחותית. בהמשך לכך, לאון מוסיף להתנדב בעמותת אשכולות בעמק ובהר המטפלת באנשים בעלי מוגבלות שכלית והתפחותית. ללאון יש ניסיון מקצועי רב בתחום התקשורת כמתמחה במערך הדוברות של עיריית חיפה, כעורך של עיתון הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת חיפה, ככותב באתר מאקו וכמייסד של עסק עצמאי לכתיבת תוכן תקשורתי.

    תקצירי ההרצאות

    9:00 התכנסות

    9:30-10:45 פאנל 1, מדיה וזכרון; פאנל 2, מדיה ושינוי חברתי

    11:15-13:00

    ברכות: פרופ' חנן אלכסנדר, דיקן הסטודנטים, אוניברסיטת חיפה; מר יונה יהב, ראש עיריית חיפה; מר מני אברהמי, מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי

    טקס הענקת פרסי חיפה לתקשורת ע"ש מארק ביאנו ופרסי יפעת לעבודות מצטיינות

    הרצאת אורחת: פרופ' אילנה גרשון (אוניברסיטת אינדיאנה), Hiring 2.0: Career Opportunities are the Ones that Never Knock

    13:00-14:00 ארוחת צהריים

    14:00-15:15 פאנל 3, תכנים וזהויות במרחב המקוון; פאנל 4, הפקת חדשות ויצורן בשגרה ובשעת חרום

     Metaksherim 2014 poster

    Home_HE