החוג לתקשורת

    University of Haifa

    Select your language

    חגיגה לרגל הוצאת ספרו של פרופ' גבי וימן, הסיפור החלוצי של חקר דעת הקהל בישראל: המכון למחקר חברתי שימושי נערכה בספריית האוניברסיטה ב- 2.8.2015.

    הספר הסיפור החלוצי של חקר דעת הקהל בישראל: המכון למחקר חברתי שימושי הוא מחווה למכון למחקר חברתי שימושי, למייסדו ומנהלו האגדי פרופ' לואי גוטמן ז"ל, לדורות של עובדיו ולדעת הקהל שחקר ושירת. הספר הוא מבט על הגורמים שחברו יחדיו להישג המרשים של מדעי החברה והדמוקרטיה בישראל. המכון למחקר חברתי שימושי נודע בהקפדתו המתודולוגית על ניהול מחקרים במדגמים נרחבים ובפיצוח טכניקות מתקדמות לניתוח הנתונים. סיפורו של המכון הוא סיפורה של מדינת ישראל. הוא נולד בימי המאבק והמחתרות בשלטון המנדט, התגבש ליחידת שירות של 'ההגנה' וצמח למכון מחקרי עם הקמת המדינה. המכון ליווה את מלחמות ישראל ותיעד בנתוניו את מאוויי הציבור, את מצוקותיו, את דעותיו ואת חלומותיו. לפיכך ספר זה הוא גם סיפורה של החברה הישראלית בחמשת העשורים הראשונים לחייה. (הוצאת צבעונים)

    ברכו את המשתתפים נשיא האוניברסיטה מר עמוס שפירא ודיקן הפקולטה למדעי החברה פרופ' גוסטבו מש. נשאו דברים בנותיו של פרופ' גוטמן, דפנה גוטמן ופרופ' נורית גוטמן, וכן פרופ' וימן, שסיפר על תולדות המכון, אשר פועל כיום כמרכז גוטמן במכון הישראלי לדמוקרטיה.

    Guttman

    סיקור נרחב על הספר בעתון הארץ:

    מינה צמח, לפנייך: כך סקרו את המורל הלאומי לפני עידן הטלפון

    לפני 60 שנה הקים פרופאליהו גוטמן את "המכון למחקר חברתי שימושי". הוא בדק בין היתר את האמון בממשלה, את נטיית הציבור לחסכונות וגם מי הם קוראי "הארץ"

    http://www.haaretz.co.il/news/education/.premium-1.2680530

    "פירוט נרחב על עבודת המכון מופיע במחקר חדש של פרופ' גבי וימן מהחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה, תלמיד לשעבר של גוטמן. ביוזמת משפחתו של גוטמןהמחקר ראה אור לאחרונה כספר".

    Home_HE