החוג לתקשורת

    University of Haifa

    Select your language

    התפרסם מאמרם של תלמיד הדוקטורט חיים חגי וד"ר אורן מאיירס בכתב העת Media, Culture & Society

    התפרסם מאמרם של תלמיד הדוקטורט חיים חגי וד"ר אורן מאיירס בכתב העת Media, Culture & Society. המאמר מבוסס על עבודת התיזה שכתב חגי בהנחייתו של ד"ר מאיירס במסלול המחקרי של התוכנית לתואר שני של החוג. 

    Hagay, H., & Meyers, O. (2015). Everybody’s team? The national narrative in the Hebrew press covering Israeli national soccer team matches. Media, Culture & Society, 37(4), 530-546.

    תקציר

    מדורי הספורט, המסקרים התמודדויות בינלאומיות בשדה הספורט, מהווים אתר שיח ייחודי משום שהם מספקים הצצה אל הזהות הלאומית כפי שהיא מיוצרת ומיוצגת בזירה שלכאורה לפחות אינה עוסקת באופן ישיר בשאלות אידיאולוגיות, ועם זאת האופי הלאומי של הדיווח בהם מוקצן וברוב המקרים הדגל מונף בהתלהבות תמידית. המחקר הנוכחי בחן את השינויים שחלו בסיקור משחקי נבחרת ישראל בכדורגל בין השנים 1949-2006 באמצעות ניתוח זהות המֵסָפְּרׅים והגיבורים של הנרטיב הלאומי בעיתונות הספורט. ממצאי המחקר מציגים תמונה מורכבת: בעוד שבעשורים הראשונים הציגו מדורי הספורט נרטיב פטריוטי שהילל ושיבח את השחקנים על תרומתם ליוקרה הלאומית, בעשורים האחרונים הציגו מדורי הספורט קולות חדשים שהציעו שלל זהויות - מקומיות, מקצועיות ומגדריות - שאיתגרו את הבכורה, הכביכול מובנת מאליה, שניתנה לזהות הלאומית והפכו את שיח הספורט להטרוגני יותר.את השינויים שחלו במדורי הספורט ניתן להסביר באמצעות התייחסות למספר גורמים, שאת מקורותיהם ניתן לאתר בשדה העיתונות, בשדה הספורט ובשינויים שחלו בחברה הישראלית.

    Home_HE