טור חדש של אורן מאיירס, "אבא שלי, עיתונאי מגויס: מה אומר הנרטיב הביקורתי של תולדות העיתונות בישראל על העיתונאי המגויס הפרטי שלי, מרחוב שפינוזה 21" התפרסם בעין השביעית ב- 22.2.2016. וכך נפתח הטור: "הדיונים הסוערים אודות הפטריוטיות הלא-מספקת לכאורה של עיתונאים דוגמת רזי ברקאיאו יהודה יערי(הצעה דחופה לסדר: יחויבו עיתונאים בנשיפות תקופתיות אל תוך הפטריוטמטר, או שמא הציונוגרף) העלתה בזיכרוני את סולם הערכים הציוני של עיתונאי אחד, הרבה פחות ידוע, שהכרתי מקרוב". אורן מתאר את הקריירה העתונאית והיח"צנית של אביו, נחמיה מאיירס, כדי להרהר בשאלות אקטואליות:
"מה בעצם טוענת הקריאה הביקורתית-בדיעבד הזאת ביחס לאיש החכם והטוב שמקשי מכונת הכתיבה הרועמת שלו ניגנו את שיר הערש של ילדותי, ולפעמים הם עדיין נוקשים בחלומותיי? אבא שלי לא הסתיר את פרטי "הפרשה" ולא צנזר את עצמו גם לאחר שגילה איך באמת נהרגו המחבלים מקו 300. הוא לא עשה זאת משום שלא ידע את הדברים הללו, ולא היה, מה שנקרא, "עיתונאי בכיר". אבל אני בטוח שבמידה והיה שומע – וזה כבר יותר הגיוני – אודות הסטודנטים מעשני הגראס מן באוניברסיטה העברית, הוא היה נענה ברצון לבקשה וגונז את המידע.
ואם כך, מה כל זה אומר על המחויבות המקצועית שלו ועל סדר העדיפויות שהדריך את עבודתו העיתונאית? ההנחה שהעיתונאים הנאמנים (מדי?) לאתוס הציוני היו כולם אווילים סומים בעלטה, או לחילופין שכירי עט מתחסדים וציניים מתעלמת מן המורכבות של החיים בישראל ומן האופן שבו עבודה עיתונאית מעוגנת תמיד בסביבה התרבותית שבתוכה היא מתקיימת (מסתבר שעניין ה"יחד עם זאת" עובר בתורשה). ועדיין, מפתה כל כך לספר את הסיפור הפשוט.
אבא שלי התחבט פעמים רבות בשאלות האלו. התשובות שלו לא תמיד היו לרוחי, אבל מדוע שיהיו? אני נולדתי אל תוך המציאות שהוא סייע ליצור ולשווק לעולם. עבורו, המפעל הציוני היה עניין אישי לגמרי".
לטור המלא:
http://www.the7eye.org.il/194693