החוג לתקשורת

    University of Haifa

    Select your language

    ד"ר רונית בלום

    Ronit

    כתובת דוא"ל: ronitbloom@gmail.com

    נושא עבודת הדוקטורט: השפעת מסגור תקשורתי של אירוע משברי על ההון-הפסיכולוגי ועל הלך הרוח הציבורי (מנחה: פרופ' יריב צפתי ופרופ' גבריאל וימן)

    רונית מתעניינת בהשפעות תקשורת ותקשורת פוליטית. בעבודת הדוקטורט חוקרת את ההשפעה של מסגור תקשורתי של אירוע משבר על סכמות פסיכולוגיות כתקווה, אופטימיות, חוללות ועמידות. בנוסף העבודה בוחנת באיזו מידה מסגרות חיוביות מול מסגרות שליליות (מרכיבים טקסטואליים מסויימים) משפיעות על מרכיבים פסיכו-חברתיים כמו רווחה נפשית וחוסן לאומי ומכוונות את הערכת האינדיבידואל מהו אקלים החוסן (תפיסת החוסן של רוב הציבור).

    תחומי מחקר

    תקשורת פוליטית
    השפעות מסגור
    אקלים הדעה
    פסיכולוגיה חיובית

    השכלה

    תואר ראשון: הנדסה אזרחית, הטכניון (בהצטיינות)
    תואר שני: מנהל עסקים, אוניברסיטת דרבי (בהצטיינות). כותרת עבודת התזה: משאבים פנימיים – הון אנושי, הון פסיכולוגי ותמיכה משפחתית – כגורמים המשפיעים על ההצלחה וההישרדות של עסקים קטנים (בהנחיית ד"ר אריה אבירם)

    רשימת פרסומים

    בלום ר' וסיגל, ר' (2009). הון פסיכולוגי – קונג-פו פנדה בארגונים. משאבי אנוש, 253-254, 40-46.
    בלום ר' וסיגל, ר' (2009).No Time To Lose, צו השעה – ניהול נכון בעת משבר". משאבי אנוש, 255-256, 35-43.

    פרסומים לא אקדמיים

    בלום, ר' (2008). ההון הפסיכולוגי והישרדות עסקית. הארץ.

    הצגות בכנסים

    בלום, ר' (2012). השפעת מסגור תקשורתי של אירוע משברי על מרכיבים פסיכו-חברתיים, כנס מחוסר אונים להתמודדות פעילה-2 התערבויות בריאות הנפש במצבי חירום ואסון – הלכה למעשה, מכללת תל-חי.

    Bloom, R. (2012). The effect of crisis event framing on psycho-social components. ICA political communication graduate student preconference, University of Arizona

    Bloom, R (2011). Poster: Improving entrepreneurs survival by caltivating psychological capital and emotional support. Second worls congress on positive psychology.

    פרסים ומלגות

    2012: מלגת זבולון המר של הרשות השניה עבור קידום מחקרים בתחום התקשורת
    2011: מלגה של המרכז להכשרות ומחקר לחוסן והתמודדות עם טרואמה, מכללת ספיר עבור מחקרים בתחום החוסן וההתמודדות במצבי איום מתמשך

    Please publish modules in offcanvas position.